Bij het klooster - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu Bij het klooster - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu

Bij het klooster

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en John

20 April 2009 | Frankrijk, Clermont

Dag 7:
Vandaag besloten een halve rustdag te houden en maar een korte afstand te fietsen. We bezochten een erg mooie baseliek in Noyon. Hier kregen we van de pastoor ook een stempel. Als we onderweg voldoende stempels verzamelen (het is net als bij de 11 stedentocht)verkrijgen we aan het eind van de tocht een Compostelaat. Dit is een officieel document, dat uitgereikt wordt aan diegenen die de tocht op eigen kracht hebben volbracht. Vervolgens fietsten we op ons gemakkie verder naar Ourscamps. Dit is een heel oud klooster. We kregen een rondleiding, maar de gids sprak alleen frans. Veel wijzer zijn we hier dus niet van geworden. Wel was erg leuk dat we in de kloostertuin onze tent mochten opzetten. Een prachtig uitzicht op een oude ruine, de monnikken rond zien lopen: We raakten geheel onthaast.

• 20 April 2009 - 17:56

Jose En Henny:

Zorg er maar voor dat jullie alle 11 stempels krijgen, dan doen wij dat volgend voorjaar ook nog een keer op de schaats in friesland nog veel avonturen en vakantieplezier toegewenst vanaf de portlanderdijk

• 21 April 2009 - 15:50

Wilhelmien:

Wat bijzonder slapen in een oude caravan en in een kloostertuin. Wel twee uitersten. Hoop dat het weer mee blijft werken. Geniet van de dagen.Maken jullie veel foto's? Is voor ons wel leuk.