een week onderweg - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu een week onderweg - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu

een week onderweg

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en John

20 April 2009 | Frankrijk, Clermont

Hallo, momenteel zitten we in Clermont in een 2 sterren hotelletje.
5e dag:
Vrijdag zijn we vanuit Tounai nog verder gefietst. Maar aan het eind van de dag was nergens een een camping te vinden. Uiteindelijk hebben we geslapen in een oude caravan, die vanbinnen net zo groen uitgeslagen was als aan de buitenkant. We zijn maar zo in onze fietskleren in de slaapzak gerold. Het was er tenminste droog en warm.
Alvorens te gaan slapen nog wel een dubbele Wiskey gedronken. Dat maakt de zaken toch wat meer acceptabel.
6e dag:
Vandaag op weg naar st. Quentin. De dag begon goed, wel met de paar klimmetjes. Maar dat zagen we als oefening voor de Pyreneen. Op gegeven moment kregen we een wegomlegging. Er was een stuk opgebroken en we dachten daar banjeren we wel even door. Helaas bleek dat echte kleigrond te zijn. Na een paar meter waren de wielen van de fietsen al vsstgelopen omdat er zoveel klei tussen de spatborden en de banden zat. We zijn al met al wel een uur bezig geweest om de fietsen weer aan het lopen te krijgen. Later mochten we in een dichtbijzijd dorp de fietsen en onszelf schoon spuiten.Zo gebeurd er elke dag wel wat.

• 20 April 2009 - 17:54

Mariët:

Hey hallo even een berichtje uit het zon overgoten Lettele. Wat fijn voor julle dat het zo goed gaat en tot nu toe nog geen rode billetjes?
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen en dat jullie ook goed weer hebben.
    Marjo je zult je mooie blauwe handdoekje al wel veel gebruikt hebben.Heel veel reisplezier nog. Groetjes Mariët

• 24 April 2009 - 08:31

Peter En Antoinet:

Hallo Marjo en John,
    Ja,tijdens zo een rit zul je prachtige dingen te zien krijgen, maar je geestelijke weerstand en dat voornamelijk bij vermoeidheid en pech zal ook op de proef gesteld worden, maar dat alles ben je zo weer vergeten als je weer verder gaat. Die dingen horen er bij.
    Hier gaat alles alles goed. Heb erg veel zin in de bruiloft van Harry en Erna en ga vanavond al naar Raalte, waar ik met Wilma naar het hoftheater ga. Gezellig.
    Slaap het weekend bij ma.
    Zal haar eens lekker verwennen met een ontbijtje s morgens.
    Jullie een gezellige rit en ik vind het klasse wat jullie doen!!!!!!
    Een hele prestatie, maar we houden wel van een uitdaging he!