5 dagen op weg - Reisverslag uit Doornik, België van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu 5 dagen op weg - Reisverslag uit Doornik, België van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu

5 dagen op weg

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en John

17 April 2009 | België, Doornik

hoi allemaal, we zijn 5 dagen op weg en vandaag aangekomen in Tournai. Tot nu toe bijna 400km gefietst. Belgie is een erg mooi fietsland. We fietsen veel over geasfalteerde spoorwegen en langs riviertjes. De 1e 3 dagen was qua weer puur vakantie. Vandaag hebben we de hele dag de regenjassen aan. We zijn nu in het franstalige deel van Belgie. Bij de overgang van vlaanderen naar Wallonie ging het mooie fietspad over in een modderig weggetje.We worden op de route regelmatig aangesproken en herkend als Santiago-gangers. Vanmorgen werden we binnen gevraagd door een oud mannetje voor een kop koffie. Hij was bezig een boek te schrijven over de omgeving en kon leuk vertellen. Zo is er iedere dag wat. Vannacht slapen we weer in een hostel. Waar weten we nog niet. Waarschijnlijk trekken we nog wat verder. Het weer is toch slecht, dus dan kunnen we net zo goed fietsen. Ondanks het weer vandaag genieten we erg van de reis. Bedankt allemaal voor de leuke reacties. au revoir

• 17 April 2009 - 12:49

Gerard:

Dat Belgie een mooi fietsland is, is ons bekend. Vandaag hebben we hier (tot nu toe) schitterend zonnig weer. Dus je had iets rustiger kunnen fietsen. Ik vraag me af, of jullie alle reacties iedere dag kunnen lezen.
    Veel plezier nog.

• 17 April 2009 - 13:13

Pa & Ma:

Marjojohn
    Het is hier zonnig tijd 3 uur 20 graden vrijdag
    Wij vinden het heel fijn dat wij iedere dag 'n berichtje kunnen lezen,waar jullie zijn.
    Heel goed van jullie.Ga zo rustig door ,geniet er van Groetjes

• 17 April 2009 - 15:06

Monique:

Hoi Marjo en natuurlijk John.

Je hebt er al heel wat kilometertjes op zitten. Wij denken geregeld aan je en vragen ons dan af waar je ong zal zijn.

De groetjes.

• 17 April 2009 - 16:31

Nathaly:

hoi Marjo en john
    Julie hebben er al aardig wat kilometers opzitten. Leuk dat je zo kan lezen waar jullie zijn. Heel veel plezier en geniet van de mooie landschappen.
    groetjes nathaly

• 17 April 2009 - 23:09

Harry:

ja het leven gaat hier ook door ,vanmorgen een bericht dat Kees za
    albergen overleden is.Ook een bekende van jullie .wordt het zadel van de fiets al een friend ? gr Harry

• 18 April 2009 - 16:59

Fam. Jansen:

Hoi Marjo en John,
    fijn dat jullie zo genieten. Hopelijk klaart het weer weer op. Wij wensen jullie samen veel fiets plezier. Groetjes van de Bathmenseweg 61

• 18 April 2009 - 17:11

Wilhelmien:

Wel een heel enerverende reis wanneer ik jullie verhalen lees. Jammer van het weer. Is het op dit moment ook slecht?
    Gaan jullie nog van de zondagsrust genieten en een dagje rust houden of doen jullie dat al fietsend. Oma wordt vanavond door Ruben en Inge verwend. Ze gaat bij hen eten. Geniet van
    elke dag. Groetjes van ons allemaal.

• 20 April 2009 - 06:38

Vera:

Nou jullie zijn al een mooi stuk opweg!
    Heel erg veel succes nog met de overige kilometers! Ik pas goed op de jongens hoor!
    Groetjes Vera

• 20 April 2009 - 08:07

Annet Rietman:

Hallo Marjo en John,

Goed om te lezen dat het jullie zo goed bevalt. Via Mies gehoord dat jullie inmiddels in de buurt van Parijs zitten. Is toch al een flink stuk onderweg!!
    Hier draait het allemaal wel door. Mis zelf wel de vaste, vertrouwde factor (jij dus Marjo) op de afdeling. Lekker doorgaan met genieten jullie!!
    Groet,

Annet

• 20 April 2009 - 14:44

Bert:

Jammer van de regen, maar Frankrijk komt dichterbij. Maakte mij even zorgen over de geasfalteerde spoorwegen, dan maar beter een modderig weggetje. Als er tenminste geen trein aankomt. Vooralsnog wacht een een fles rode wijn.

• 20 April 2009 - 17:07

Laurens En Paula:

Hoi John en Marjo
    We zien dat jullie al in Frankrijk zijn, dat is snel gegaan, knap hoor.
    En dan in die kleigrond dat is geen pretje.
    Succes en geniet er van

Groetjes