2 dagen in spanje - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu 2 dagen in spanje - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Marjo en John Duteweert - WaarBenJij.nu

2 dagen in spanje

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en John

05 Mei 2009 | Spanje, Los Arcos

Dag, Sinds 2 dagen in Spanje. Zo langzamerhand beginnen we ons zorgen te maken dat onze reis binnen no time voorbij is. De Pyreneeen viel achteraf mee. Was wel (heel)blij dat ik over was hoor (en had voor de zekerheid het merendeel van mijn bagage bij John in de tassen gestopt.) In Spanje is het ongelooflijk mooi om te fietsen. De omgeving is toch heel verschillend van Frankrijk. We overnachten in een refugio. Een enorme drukke boel; met 70 man 2 wc´s en douches delen. Ik hou wel van iets meer luxe en privacy. We gaan zo nog even het stadje in een borrel drinken. Iedereen de hartelijke groeten, adios, John en Marjo
:SMS update:: 6 mei 2009 :
6 mei Najero op de camping in de oude arena El Ruedo bij de rivier Najerilla. Het is hier bloed heet een hele verandering na de kou op de pyreneen. Ola

:SMS update:: 7 mei 2009 :
7 mei San Jean de Ortega een zware dag fietsen ze zitten op 1000 m hoogte en slapen in de refugio op een zaal met 30 andere pelgrims. Ze krijgen straks een bordje soep, gaat er wel in na deze fiets dag. Adios

• 05 Mei 2009 - 19:05

Peter En Antoinet:

We hebben een heerlijk weekend in Holten gehad en op kraamvisite bij Rene en Maria geweest. Een geweldig mooi paardje.
    Het was prachtig weer het afgelopen weekend, nu wat minder.
    Jullie beginnen naar de eindstreep toe te fietsen, al is het nog even, maar het merendeel heb je achter de rug.De laatste loodjes he, maar je doet het met een missie he....

• 06 Mei 2009 - 06:57

Ruben, Inge En Oma:

Zo, wat een reis moet het al geweest zijn.
    Ook nog wat nieuws van deze kant dan; jullie pakketje is aangekomen, Ria heeft de kleren al gewassen. Brit ligt nu bij de dierenarts, die vetbult wordt met een kleine ingreep weggehaald. Vanmiddag haalt Ruben Brit weer op en zal ze lekker verwend worden. Met de pony's gaat het goed, de oude merrie staat nog wel even apart. We doen haar elke dag een paar uurtjes in de kleine wei naast het huis. Inge heeft afgelopen weekend haar hoeven eens schoongemaakt, maar dat zag er verder goed uit, op wat kleine zachte plekjes na. Ze krijgt hooi en brokken bijgevoerd, dus aan voedingsstoffen geen gebrek. Oma heeft al helemaal zin in volgende week. Ze zit bijna elke avond bij tante Jo de rozenkrans te bidden.

Dat was het nieuws weer in het kort. Maak er nog een leuke reis van, maar de foto's spreken al boekdelen.

• 06 Mei 2009 - 13:51

Josephine En Theo:

Petje af voor jullie prestatie,en dat noemen ze vakantie.Het lijkt ons wel een geweldige ervaring(70 man voor 2 wc's).John laat je niet teveel als pakezel gebruiken.alleen maar respect.goede reis verder

• 07 Mei 2009 - 09:38

Wilhelmien:

Geniet van het mooie weer,hier lijkt het wel
    herfst. Gisteren veel regen en nu bewolkt en windering met af en toe een zonnetje. Ja,zo'n reis gaat misschien sneller voorbij dan je denkt maar jullie hebben nog een paar weekjes.
    Succes en veel plezier.

• 07 Mei 2009 - 13:17

Rene En Maria:

knap hoor dat jullie de bergen over zijn gekomen
    het gaat wel heel snel volgens mij . maar goed als je maar geniet
    ik ga starks even met Ma plantjes kopen in de bloembakken
    wordt vast heel mooi
    groetn Rene en Maria

• 07 Mei 2009 - 17:57

Mies L.:

Tegenwoordig heb ik weleens 't gevoel niet meer mee te tellen. Dat komt doordat ik niet in bezit ben van een computer of laptop, terwijl alles vandaag de dag lijkt te draaien om www......enz. Wat kun je toch weer veel op het internet, maar deze journaliste van afd. Rande werkt nog steeds met haar handen!!
    Fijn te horen dat jullie goed en gezond de Pyreneeen zijn overgekomen. In spanje zijn jullie nu elke dag bewust van de blauwe zee, zilte geur, wuivend helmgras, bomen die 't zonlicht filteren, trendy "oude spaanse" winkeltjes. De zon die de lucht rood kleurt, een goeg glas rode wijn, een onweerstaanbare combinatie gewenst. Hoop voor jullie vele zonnige Spaanse dagen, ook namens Remko die helaas ons gaat verlaten.
    Groetjes Mies, "Rande"

• 07 Mei 2009 - 18:36

Gerard:

Ze zeggen wel eens: de laatste loodjes wegen het zwaarst. Dat zou dit wel eens geweest kunnen zijn.
    Maar heerlijk toch: fietsen in Spanje met het einddoel in zicht. Dat geeft vleugels.
    Geniet er maar van.

• 08 Mei 2009 - 14:08

Gerard En Ria:

Hallo John en Marjo,

wat goed dat jullie de Pyreneeen zo goed over gekomen zijn. Ik zou zeggen, geniet er vooral van. Een dag langer er over doen met prachtig weer is toch een goed idee?

Prettige vakantie gewenst!

• 08 Mei 2009 - 16:00

Peter En Antoinet:

Wat een evaringen doen jullie op,het is veel soberheid, maar dat hoort ook wel een beetje bij een pergrimstocht. Ja, je moet er van houden, maar het heeft ook wel weer zo zijn charme. het is maar hoe je tegen alles aankijkt.
    Hoe gaan jullie trouwens weer terug als jullie zijn aangekomen?